چند وقت پیش یکی از اشناها برای انجام عمل جراحی به یکی از بیمارستان های دولتی سر میزنه. خانم دکتر ازش دعوت می کنه که ملاقات بعدی تو مطب باشه! اونجا هم بهش میگه برای انجام عمل باید 500000 تومان پرداخت کنه!!!
دلیلشم دستمزد خودش عنوان می کنه... از اوجا که ایرانی ها عادت به چونه زدن دارن، اون خانم
می گه: دکتر نمی شه 300000 تومان بدم؟ و در کمال ناباوری با این حرف دکتر مواجه می شه: اون وقت منم در حد 300000 تومان عملت می کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پول پرداخت شد و جراحی صورت گرفت. اشنامونم با این که وضع مالی خوبی داشت اما حاضر نبود پول زور بده و یک هفته بعد رفت پیش رئیس بیمارستان و از خانم دکتر شکایت کرد. بعد 3روزم پولشو گرفت، اونم با کلی معذرت خواهی از طرف خانم دکتر...
حالا حکایت برگردوندن این مبلغ تو 3روز اونم با کلی عذرخواهی چیه، الله اعلم...............
از اونجا که پزشکی می خونیم خبرایی از این قبیل و کم و بیش از طرافیان می شنویم البته با لحن متفاوت، که انگارمی خوان بگن نکنه تو هم اینطوری بشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همیشه پزشکی واسم یه قداست خاصی داشته، اما ظاهرا دیکه مردم اون اعتماد قبلی و به پزشک ندارن و دیگه پزشک امین مردم نیست. تعهد کاری که مهمترین اصل تو هر شغلیه، متاسفانه داره کم رنگ میشه.
البته خودمم می دونم که این عده قلیلند! اما همین جمعیت کوچیک باعث بی اعتمادی جامعه به بقیه میشند(حکایت بادام تلخ و ظرف اجیل).
(دکتر!! بهتره روی میز دنبال زندگیت باشی، زیر میز فقط خودتو گم می کنی!!!!!!!!!!!!)